2014. július 7., hétfő

Puck mindenütt ott van, csak meg kell találni



 Vilmos naplója 02 – (2014. július 5.-6., szombat-vasárnap)


Egy jó kis Szentivánéji álom mindent meg tud változtatni. Legalábbis ez az én benyomásom mostanában Gyulán. Például: jöhetnek akár maguk, az itteni mesteremberek és játszhatnak a (gyep)szőnyegen, a Vár előtt.





Úgy tűnik, Oberon és Titánia is Gyulán járt.
Nem mondom, hogy észrevétlenek maradtak, úgy mint én eddig ….nem is keresték a jótékony esti homályt, semmi álruha vagy inkognito.  Csak úgy csilla-villa beálltak a színház központja elé. 


És eltűntek. A nép meg bámulta a villogó szekeret, amit úgy hagytak ott, mint aki mindjárt érkezik és továbbhajt. Eltelt kis idő a várakozással….
Hogy hol jártak, hol se – na, az az esti homály kategória. Mert bár sejtem én, de nem tudom. Ugyanis csak  távozásukról van dokumentum. Nyeregbe pattantak és uzsgyi!




De engedjünk utat a fantáziánknak: ha nem is a királyi-tündéri páros volt, de hol másutt lehetettek, mint a Vár előtt, a nagy, zöld réten. Ott, ahol a Fringe nevű amatőr sorozat zajlik. Ahol akár Puckot is látni vélhetjük, avagy feltételezhetünk egyet-mást a délutáni fénytörésben.
 


Pernahajderek együttes 

A hirtelen jött eső még a dobogón találta a zenélő Pernahajdereket, a Várban már készültek a harmadik Szentivánéji előadásra és ismét táblás ház előtt. A Fringe nézők és játszók a sátor alá költöztek, és mire az előadásnak vége lett, az eső is elállt. 

Szó és Kép Társulat
 

A foci és a színház meccse eközben döntetlenre áll. Az örök várvédő lovagnak a legkönnyebb: mozdulnia se kell és mindent lát. 



Lehet, hogy Hippolytát és Théseust kellett volna keresnem a tömegben? De ki ismer rá ekkora kavarodásban akár a saját főnökére  is? 

Gólem Színház stúdiósai

 
Most épp egy irodai estre készülnek, nagyokat sikkantanak egyesek a céges buli reménye hallatán, míg mások tettleg is ajzzák magukat. Kétségtelen, hogy ezt is én írtam, a „cég” lehetne akár a kiadóm, akár a királyi udvar, akár… 

 
 
 

Jól adják az ártatlant, mulat a nép a sátorban, kavarodik a mese, keveredik a sok szereplő. És a végén minden jóra fordul. A cég ismegmarad, meg a társulat is mehet tovább. A vándorszínész sorsa már csak ilyen.
Ebben a modern világban elég sokan próbálkoznak a mi színházi módszerünkkel. Többnyire fesztiválnak nevezik, amikor messziről, rövid időre érkezik a trupp, vagy a magányos komédiás és előadja a darabot, aztán már megy is tovább. Itt is láttam egy vendéget, aki próbált a tóparton. 



Tudtommal hétfőn ő Hamlet lesz – átjövök hozzá majd én is a vízen. Ez a Tó az én múzsám – mondaná a Fesztivál, ha költő lenne.
Ám előbb még biztosabb talaj kell a lábam alá: köszönet a vasárnap estéért, mert előbb korom zenéje, majd soraim és a mostani kor zenéje találkoztak.  



Este még jártam egyet: Szentiván éje illékony, de a városi varázslat nem múlik. Puck, csak nem itt is te intézed a dolgokat? Pikk-pakk-Pukk?